Zakupy w sąsiedztwie – Odido
25 mar 2019

Zakupy w sąsiedztwie – Odido

Post by Redaktor

W maju tego roku Odido otworzyło tysięczny sklep. W ciągu pięciu miesięcy sieć powiększyła się o kolejne 400 sklepów.

Nazwa sklepów Odido to skrót hasła przewodniego sieci „Od domu blisko i do domu wszystko”. Sieć działa w segmencie convenience, skupiając pod swoim szyldem niewielkie sklepy spożywcze. Jej debiut przypadł na wiosnę ubiegłego roku, a dziś pod jej logo działa ponad 1,4 tys. sklepów. Marka została wprowadzona na rynek przez polski oddział Makro Cash & Carry.

W maju bieżącego roku Odido otworzyło swój tysięczny sklep, który mieści się w Puławach. Okrągła liczba stała się dla firmy pretekstem do rozpoczęcia dużej kampanii promocyjnej obejmującej rożne media. Odido wprowadza również kolejne udogodnienia dla swoich partnerów. Obecnie trwają prace nad wirtualnym systemem zamówień, który pozwoli franczyzobiorcom zamawiać towary za pośrednictwem internetu.

– Właściciele sklepów Odido otrzymują od nas specjalne warunki zakupowe na produkty uwzględnione w gazetkach reklamowych. Korzystają również z dwóch programów lojalnościowych: programu rabatowego, który daje im 5 proc. zniżki na zakupy w halach Makro, oraz programu o charakterze „collect & win”, w ramach którego detaliści za zakupy w Makro zbierają punkty, a następnie wymieniają na artykuły wyposażania sklepu. W ramach franczyzy właścicieli otrzymują również wsparcie reklamowe – wyjaśnia Magdalena Figurna, rzecznik prasowy Makro Cash & Carry Polska.

Sklepy Odido mają od 50 do nawet 250 m2. Znalezienie odpowiedniego lokalu leży w gestii franczyzobiorcy konceptu. Sklepy mieszczą się zarówno w małych miejscowościach, jak i największych polskich aglomeracjach. Jedyny warunek, jaki ogranicza przyszłych franczyzobiorców, to odległość od już istniejącego sklepu Odido, która wynosi 500 m.

Odido nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci, właściciel sklepu wnosi za to opłatę roczną w wysokości 100 zł. Musi również ponieść koszty związane z zakupem oznaczeń sklepu oraz jego wyposażenia. Franczyzobiorca musi również utrzymywać odpowiedni poziom zatowarowania markami własnymi Makro. W zależności od wielkości sklepu, w asortymencie znajduje się od 100 do 150 produktów sygnowanych logo Aro i od 150 do 250 produktów marki Fine Food.

0 Comments

Leave a Comment